BIP-KÜLTÜRLERARASI PAZARLAMA İLETİŞİMİ
Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından 2022 yılından beri “Blended Erasmus Project” ismiyle uluslararası düzeyde düzenlenen proje kapsamında açılan derse, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileriyle birlikte proje partneri üniversitelerin Hollanda, Almanya, Portekiz, Bhutan Krallığı, Hindistan, Gürcistan ve Ukrayna olmak üzere yedi farklı ülkeden gelen öğrencileri kayıtlanmışlardır. Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri Prof.Dr. Huriye Toker, Prof.Dr. Özlem Alikılıç ve Breda Üniversitesi’nden misafir öğretim üyesi Öğr. Gör. Çağrı Damen ve partner üniversitelerin ilgili diğer öğretim üyeleri tarafından yürütülen derste Kültürlerarası Pazarlama İletişimi başlığı çalışılmıştır. Ders, dönem içinde önce çevrimiçi daha sonrasında Selçuk Yaşar Kampüsü’nde olmak üzere yüz yüze yürütülmüştür
Ders kapsamında Pınar markasının bitki bazlı Planty Power Burger ürününü tanıtmak amacıyla öğrencilere reklam briefi verilmiştir. Brief ile Pınar markasının hali hazırda sahip olduğu marka bilinirliğini Planty Power Burger ürünü kapsamında da pekiştirmek ve arttırmak, Türkiye pazarında bitki bazlı burger üreticileri arasında yerini sağlamlaştırmak, Türkiye pazarında bitki bazlı burger seçenekleri arasında en çok tercih edilen marka olmak ve bu misyonu başarı ile sürdürmek amaçlanmıştır. Tüketicilerin bitki bazlı burgerden beklentilerinin yılların tecrübesine sahip olan Pınar kalitesi ile tüketicilere sunulmasını, üretimden tüketiciye ulaşana dek her adımda tüketicinin markaya ve ürüne güven duyulmasını, hem et ürünlerine bir alternatif arayan hem de çevresel, sağlık gibi nedenlerden dolayı kendini suçlu hissetmek istemeyen tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verilmesini hedefleyen marka için öğrenciler ürün analizi, pazar analizi ve rakip analiz yaparak Planty Power Burger ürününü tanımışlar ve araştırma bölümü için hazırlık yapmışlardır. Hem derinlemesine görüşme hem anket teknikleri ile araştırma yaparak tüketici perspektifinden markanın ve ürünün nasıl algılandığını öğrenmişlerdir. Elde ettikleri veriler çerçevesinde reklam stratejisi geliştirerek hem geleneksel hem de geleneksel olmayan mecra için reklam fikirlerini uygulamışlardır. Ders kapsamında lisans eğitimleri süresince öğrendikleri bilgileri pekiştirip, iş dünyasından gerçek müşterilerle çalışarak sektöre hazırlanmışlardır. Dönem sonunda Pınar Entegre Et ve Un San. A.Ş. şirket yetkililerine sunum yapmışlardır.